چطور صورت چاق و تپل زیبایی داشته باشیم؟

صورت چاق / fat face

اگرچه داشتن یک صورت چاق و تپل زیباست، اما رسیدن به این خواسته کار ساده‌ای نیست. به طور خاص، اضافه کردن وزن صورت، کاری بسیار دشوار است. اما به طور کلی، افزایش وزن بدن و یا بافت عضلات بدن، می‌تواند صورت فرد را پُر تر و بزرگ‌تر نشان دهد. برخی از تمرین‌ها و ورزش‌های مخصوص صورت نیز می‌تواند در داشتن صورت چاق به شما کمک کند.

چهره فرد به طور طبیعی در طول زندگی، تغییر می‌کند. افزایش سن و رسیدن به مرحله میان‌سالی و پیری، با از دست دادن چربی در ناحیه صورت و عضلات آن، برای بسیاری از افراد ناخوشایند است. رعایت رژیم غذایی مناسب برای بسیاری از افراد سخت است و برخی هم برای رسیدن به وزن ایده‌آل خود، مجبور به کاهش غذا بوده و اولین تاثیر کاهش وزن را در لاغر شدن صورت خود مشاهده می‌کنند؛ این مورد نیز برای برخی از افراد و مخصوصا بانوان، چندان دلپسند نیست. شکل صورت، وابسته به وزن فرد و بافت عضلانی وی، متفاوت خواهد بود. برخی از افراد تمایل به داشتن صورت چاق و تپل دارند تا چهره آنها گرد به نظر برسد.

برای داشتن صورت چاق و تپل چه روش‌هایی وجود دارد؟


در این مقاله در خصوص روش‌های خانگی که افراد می‌توانند برای گرد و یا چاق شدن صورت خود از آن استفاده کنند، صحبت خواهیم کرد.

اما استون، کامرون دیاز، میلا کونیس / Emma Stone, Cameron Diaz, Mila Kunis


آیا جذب چربی و یا تقویت عضلات، مفید است؟


به طور طبیعی، هنگام مصرف و جذب چربی‌ها، نمی‌توان فقط صورت را هدف قرار داده و چربی را در ناحیه صورت انباشته کرد، اما معمولا اضافه وزن عمومی به چاق شدن صورت کمک می‌کند.

کار کردن بر روی عضلات صورت باعث قوی‌تر شدن آنها شده و در نتیجه موجب می‌شود تا تصور کنید صورت چاق و تپلی دارید. با این وجود، برخی از افراد نیز از ورزش‌های مخصوص صورت برای کاهش وزن آن استفاده می‌کنند. این تمرینات بیشتر بر روی زاویه‌دار کردن صورت و در واقع برای رسیدن به چهره‌ای خاص انجام می‌شود.

همچنین بخوانید: برای کاهش وزن سریع، روزانه به چه مقدار کالری مصرفی نیاز داریم؟


راه‌های سالم برای افزایش وزن


هر فردی که به دنبال افزایش وزن است، باید مطمئن شود از یک شیوه سالم و صحیح استفاده و پیروی می‌کند. اساس افزایش وزن، بر روی خوردن کالری بیشتر از سوخت و ساز معمول و روزانه بدن است، بنابراین انتخاب منابع مناسب برای جذب کالری، به این دسته از افراد کمک می‌کند تا علاوه بر افزایش وزن، سلامتی خود را حفظ کنند.

 


غذاهای سرشار از مواد مغذی حاوی چربی‌های سالم بخورید


برخی از غذاهای سالم که به طور طبیعی کالری بالایی دارند، می‌توانند در افزایش وزن موثر باشند. در نتیجه افزایش وزن، می‌توان یک صورت چاق و گرد داشت و برای رسیدن به این هدف مواد غذایی بسیار زیادی وجود دارند، اما نمونه‌هایی که در ادامه مطرح می‌کنیم، مواد خوبی جهت جذب کالری سالم برای بدن هستند.

صورت چاق / آجیل

دانه‌ها و آجیل‌ها

دانه‌ها و آجیل‌ها منابعی سرشار از کالری هستند، اما در کنار کالری مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب سالم بدن را نیز تامین کرده و به فرد کمک می‌کنند تا به روشی سالم، وزن خود را افزایش دهد.

همچنین بخوانید: تغذیه سالم چیست؟ 8 نکته برای داشتن یک تغذیه سالم

شیر

شیر حیوانات، معمولا دارای کالری بیشتری نسبت به شیر گیاهان (مانند شیر سویا)، چای یا آب میوه است. شیر نیز علاوه بر کالری بالا، حاوی چربی، مواد مغذی و مواد معدنی اصلی بوده که نیازهای طبیعی بدن را تامین می‌کند.

صورت چاق / ماهی چرب

ماهی چرب

ماهی‌های چرب آب سرد، مانند ماهی قزل آلا، کالری بالاتری نسبت به سایر ماهی‌ها و گوشت دارند. چربی موجود در این نوع از ماهی‌ها برای سلامت پوست نیز مفید است، چرا که پوست برای حفظ سلامتی و جوانی خود نیاز به چربی دارد.


مواد طبیعی ضد چروک بر روی پوست صورت خود بمالید


داشتن صورت چاق و گرد، دغدغه بسیاری از افراد است، اما چه کسی است که نداند استفاده از مواد طبیعی بر روی پوست صورت، تاثیری شگفت‌انگیز خواهد داشت؟ برخی از مواد طبیعی در اثر استفاده در طولانی مدت، سلول‌های پوست را در برابر پیری محافظت کرده و شادابی آن را حفظ می‌کنند. در نتیجه وقتی‌که صورت شادابی داشته باشید، زیباتر هم به نظر خواهید رسید.

هیچ مطالعه و یا تحقیق علمی قابل استنادی مبنی بر اینکه استفاده از محصولات به صورت موضعی، می‌توانند موجب داشتن یک صورت چاق شود، وجود ندارد؛ با این‌حال بسیاری از افراد بر این باور هستند که استفاده از مواد طبیعی که در ادامه معرفی می‌کنیم، به طور کلی بی‌خطر بوده و عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به مواد شیمیایی و کارخانه‌ای دارند.

عسل یا شکر

هر دوی این مواد به صورت طبیعی جاذب رطوبت هستند؛ به این معنی که رطوبت را از محیط جذب کرده و در پوست ذخیره می‌کنند. در صورتی‌که از ترکیب عسل و شکر بر روی پوست استفاده کنید، با حفظ طراوت صورت، زیباتر به نظر می‌رسید.

صورت چاق / عسل

عسل همچنین دارای ویتامین‌های مفید، آنزیم‌ها و اسیدهای آمینه است. در بسیاری از مراکز زیبایی، از عسل برای خاصیت درمانی و حفظ طراوت و جوان‌سازی پوست صورت استفاده می‌شود. چانچه عسل را به صورت منظم بر روی پوست صورت استفاده کنید، به مرور تاثیر خود را گذاشته و با تزریق مواد مغذی خود بر صورت، به جوان‌سازی آن کمک خواهد کرد.

روغن‌ها

برخی از افراد معتقدند که استفاده از روغن‌های طبیعی، به داشتن صورت چاق و یا گونه‌های پُر کمک خواهد کرد. تا کنون هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه استفاده از روغن، شما را برای داشتن یک صورت چاق یاری خواهد کرد، وجود ندارد. با این‌حال، تحقیقی در یک مجلات پوست و زیبایی در اروپا منتشر شده مبنی بر اینکه این احتمال وجود دارد که اسیدهای چرب بتوانند فاصله بین بیرونی‌ترین لایه سلول‌های پوستی را پر کنند.

روغن‌های زیر اگر به صورت موضعی بر روی پوست استفاده شوند، می‌توانند موثر باشند:

پوست هر فرد، واکنش متفاوتی به روغن‌های مختلف نشان خواهد داد. توجه کنید پیش از استفاده از این روغن‌ها بر روی پوست صورت، ابتدا آن را بر روی قسمت داخلی ساعد خود امتحان کرده تا در صورت داشتن حساسیت متوجه شوید.

ماسک صورت

استفاده از ماسک نیز می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کند. بسیاری از ماسک‌ها (به صورت طبیعی و یا آماده) وجود دارند که تنها برای پوست صورت قابل استفاده بوده و به مرور، موجب شادابی چهره خواهند شد. فراموش نکنید که داشتن یک صورت چاق به تنهایی کافی نیست، بلکه باید چهره شما شاداب و جوان نیز به نظر برسد. بسیاری از ماسک‌های صورت که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند، حاوی ترکیبات زیر هستند:

  • گلیسرین
  • اوره
  • اسید هیالورونیک
  • لانولین
  • پتاسیم
  • روغن معدنی

صورت چاق / ماسک

اگر از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید از ماسک‌های خانگی و طبیعی استفاده کنید، می‌توانید با مواد زیر ماسک‌های مفیدی بسازید:

  • سیب
  • شیر
  • پاپایا
  • تخم مرغ
  • آووکادو
  • جو دوسر
  • موز
  • خیار

ورزش‌های مخصوص صورت

حتما در خصوص تاثیر ورزش‌های مخصوص جهت داشتن صورت چاق و تپل، شنیده‌اید. این نوع ورزش‌ها در صورت مداوم بودن، موجب تقویت عضلات صورت و در نتیجه حجیم شدن آنها شده که باعث می‌شود صورت شما پُرتر به نظر برسد.
در سال 2018، تحقیقی جهت سنجش میزان اثربخشی ورزش صورت و تاثیر آن بر ظاهر و پیری انجام شد. برای این تحقیق، زنان سنین 40 تا 65 سال که انتخاب شده بودند می‌بایست روزانه 32 ورزش صورت را به مدت 20 هفته انجام می‌دادند. آنها موظف بودند به صورت هفتگی، گزارش‌هایی را از انجام این ورزش‌ها ارسال کنند. پس از پایان دوره، مشاهده شد که گونه‌های این زنان حجیم‌تر شده است.

ماساژ صورت

البته جامعه انتخاب شده برای این آزمایش کوچک بود و برای اطمینان دقیق‌تر از صحت این ادعا، نیاز به مطالعات بیشتری است. با این‌حال، این گفته مانع از انجام ورزش‌های صورت توسط افراد نخواهد شد. تحرک داشتن موجب حجیم شدن آنها خواهد شد. لازم به ذکر است که همراه با انجام این ورزش‌ها، می‌توان از ماساژ صورت نیز استفاده کرد.


آیا راهکارهای پزشکی برای داشتن صورت چاق وجود دارد؟


اگر روش‌های طبیعی برای اینکه صورت چاق و پر داشته باشید موثر واقع نشد، می‌توانید از روش‌های زیبایی تحت نظر متخصص زیبایی استفاد کنید. افرادی که تمایل به داشتن صورت‌ چاق دارند، از روش تزریق چربی طبیعی به صورت استفاده می‌کنند. این چربی از دیگر نواحی بدن خود فرد گرفته می‌شود.

همچنین بخوانید: 10 ماده غذایی مفید و با ارزش برای حفظ تناسب اندام ورزشکاران

روش دیگر استفاده از بوتاکس و تزریق ژل است که باید تحت نظر متخصص زیبایی انجام شود. روش‌های دیگری هم تحت عنوان جراحی برای جوان‌سازی و حجیم کردن صورت وجود دارد که عوارض و خطراتی را شامل می‌شود. پیش از تصمیم‌گیری برای انجام جراحی زیبایی، حتما با یک پزشک متخصص زیبایی مشورت کنید.


نتیجه گیری


به‌جز افزایش وزن بدن به صورت عمومی، هیچ روش مطمئنی برای افزایش وزن موضعی، مخصوصا بر روی صورت وجود ندارد. شاید با انجام یک سری ورزش‌ها و یا ماساژها بتوان برخی از عضلات صورت را حجیم کرد، اما باز هم این روش‌ها نیاز به مداومت دارند. افراد می‌توانند در خصوص هر روش درمانی، با پزشک متخصص مشورت کرده و عواقب و تاثیرات آن را سنجیده و سپس با آگاهی کامل، در خصوص انجام آن روش تصمیم‌گیری کنند.

نظر شما چیست؟ آیا با استفاده از روش‌هایی مثل تزریق بوتاکس و ژل که امروزه خیلی از افراد برای داشتن صورت چاق و تپل از آنها استفاده می‌کنند، موافق هستید؟